Isabel Albers wordt zakelijk-journalistiek directeur nieuwsmedia de Persgroep Publishing

FacebookTwitterLinkedIn

Uitgever de Persgroep Publishing benoemt Isabel Albers (44) tot overkoepelend zakelijk-journalistiek directeur van de nieuwsmedia Het Laatste Nieuws, De Morgen, Humo en Topics.

 

Isabel Albers krijgt als opdracht samen met de hoofdredacties te investeren in de journalistieke kwaliteit van de Persgroep titels, de organisatie van de redacties uit te bouwen en vernieuwende concepten uit te werken. In nauwe tandem met CEO Koen Verwee moet Albers de Belgische nieuwsmedia van de groep doorheen de multimediale transformatie loodsen. Jaak Smeets zal, zoals in Nederland, zijn schouders blijven zetten onder welbepaalde projecten en blijft zijn rol vervullen van uitgeefdirecteur op groepsniveau.

 

Isabel Albers maakte begin juni de stap van De Tijd naar Het Laatste Nieuws als algemeen hoofdredacteur en krijgt nu meteen meerdere titels onder haar vleugels. Dimitri Antonissen wordt hoofdredacteur van zowel Het Laatste Nieuws als HLN.be in duo met Wim Verhoeven. Zowel bij Het Laatste Nieuws als De Morgen zullen de leidinggevende teams de komende maanden breder worden ingevuld.

 

Koen Verwee: “Onze nieuwsmedia zijn in volle transformatie. We bouwen een digitale toekomst uit voor onze nieuwsmerken door de digitale mogelijkheden te combineren met de sterkte van papier. Dit vereist dat we verder investeren in journalistieke kwaliteit, een slagvaardige multimediale organisatie en innovatie. Het vereist bovenal focus. En dat is ook de reden waarom we Isabel hebben gevraagd om deze overkoepelende rol op zich te nemen”.