Whitepaper Automated Trading – intro voor adverteerders en publishers

FacebookTwitterLinkedIn

De laatste jaren is de markt voor display advertising aan verandering onderhevig. Onder meer de intrede van cloud computing en (betaalbare) mogelijkheden om big data te verwerken, leiden in de advertentiemarkt tot tal van nieuwe mogelijkheden. 

 

Waar display advertenties tot voor kort vooral via sales teams van uitgevers en vertegenwoordigers van mediaruimte werden verkocht op basis van een tariefkaart, gebeurt dit nu steeds vaker  geautomatiseerd. Het targeten van een specifieke doelgroep speelt daarin een steeds belangrijkere rol.

 

Het automatisch verhandelen van advertentieruimte, ook wel automated trading genoemd, is een snel groeiend specialisme binnen de online advertentiemarkt. De ontwikkelingen op dit gebied volgen elkaar in rap tempo op en bieden meerdere partijen, waaronder adverteerders en uitgevers, veel nieuwe mogelijkheden. Aan de andere kant leidt het ook tot een aantal nieuwe uitdagingen.

 

De whitepaper geeft de adverteerder en uitgever antwoord op een aantal vragen en gaat in
op zowel de kansen als mogelijke valkuilen van automated trading. Wat moet een adverteerder weten van realtime bidding, demand-side platforms en ad exchanges? Wat zijn de voordelen van automated trading voor de adverteerder? En waar moet de adverteerder op letten wanneer hij met automated trading aan de slag gaat?

 

Hoe kan een uitgever optimaal gebruik maken van de mogelijkheden en kansen van automated trading? Waarom is het belangrijk om hierbij de juiste strategie te kiezen? En wat zijn de voordelen van een private exchange? De markt van automated trading ontwikkelt zich in een rap tempo. Het is dan ook aannemelijk dat de inhoud van de whitepaper, geschreven in april 2012, op sommige punten afwijkt van de actuele toestand.

 

Op de site van het Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB) is, in het hiervoor gereserveerde deel, meer actuele informatie te vinden over automated trading:http://bit.ly/automatedtrading.