Ook millennials zijn enthousiaste lezers van reclamefolders

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn
door to door impact survey

Volgens nieuwe cijfers van BD myShopi lezen 9 op de 10 Belgen de reclamefolders die ze in hun brievenbus ontvangen. BD myShopi maakt dit bekend in de resultaten van haar jaarlijkse Door to Door Impact Survey, een bevraging naar de reclamefolders en gratis pers die het bedrijf wekelijks aan 4,5 miljoen Belgische huishoudens bezorgt. De cijfers tonen aan dat de overgrote meerderheid van de Belgen deze folders vaak en intensief leest, en dat ook millennials – de generatie tussen 18 en 35 jaar – gretig met hun neus in de folders zitten. Volgens BD myShopi maakt het “foldermoment op zaterdagvoormiddag” traditioneel deel uit van de winkelroutine van de Belg. Folders blijven dus een sterkhouder in de marketingmix van retailers. Tot slot valt op dat consumenten de folders ook lezen om zich te ontspannen.

Reclamefolders moeten niet aan populariteit inboeten. Uit een enquête uitgevoerd door een onafhankelijk onderzoeksbureau in opdracht van BD myShopi blijkt dat anno 2017 92% van de Belgen reclamefolders leest.

Gemiddeld spenderen Belgen maar liefst 20 minuten aan folders. Ook digitale reclamefolders, die we lezen via desktop, tablet of smartphone, zijn aan een opmars bezig. Toch blijft de voorkeur uitgaan naar papier: 36% van de bevraagden leest enkel papieren folders. Ongeveer de helft leest zowel papier als digitaal, waarbij de overgrote meerderheid wel een voorkeur heeft voor papier. Slechts 5% geeft aan enkel digitaal te lezen.

Van alle folders is de supermarktfolder het populairst bij mannen én vrouwen: 85% van de folderlezers leest deze graag. Bij vrouwelijke lezers is dit zelfs 93%. Vrouwen lezen ook graag folders van modemerken, en decoratie- en meubelzaken. Mannen geven dan weer de voorkeur aan computer- en elektronicafolders.

Lees hier verder.