Uit een online enquête onder duizend Belgische consumenten is gebleken dat digital out-of-home (DOOH) een sterke invloed heeft op het koopgedrag en een invloedrijke positie inneemt binnen de mediamix, als een actiegedreven, innovatief en betrouwbaar kanaal.
Een aantal van de belangrijkste bevindingen:
- In vergelijking met het wereldwijde gemiddelde gaven meer Belgen aan dat DOOH de meest positieve merkindruk creëert.
- Bij het beoordelen van verschillende recente retailercampagnes waardeerde net iets minder dan de helft van de Belgische consumenten deze met een score van 70%, een stuk hoger dan het wereldwijde gemiddelde van 38%.
- Onder de Belgische consumenten heerst de overtuiging dat DOOH wordt gebruikt door de meest populaire merken (37%).
Meer informatie: Over-half-of-Belgians-say-DOOH-gives-them-the-most-positive-impression-of-a-brand.pdf
Bron: Kinetic Belgium
Auteur: Thomas De Greef
E-mail: thomas.degreef@kineticww.com