MediaSpecs Database Overview: halfjaarlijkse update (03/2015 – 09/2015)

FacebookTwitterLinkedIn

Ieder half jaar brengt MediaSpecs, de online zoekmachine met informatie over reclamemedia in België en Luxemburg, een stand van zaken van haar database. Dit document bericht over de actuele toestand in september 2015. Dit is de situatie juist na de gegevensupdate die tijdens de laatste maanden heeft plaatsgevonden.

 

Sinds de vorige database overview (maart 2015) is het totaal aantal actieve titels toegenomen van 5.228 naar 5.353. Deze stijging wordt veroorzaakt door een aantal nieuwe initiatieven binnen het mediumtype Out-of-Home. Zo heeft de opening van de Connector op Brussels Airport nieuwe reclamemogelijkheden gebracht. Bij de vakpers zijn enkele nieuwe medische titels op de markt gekomen via Vivio. Ook binnen de magazines zijn er nieuwe titels gestart. Denk hierbij aan Vogue Men, Puissance Magazine en Goodbye.

 

Ook steeds meer bestaande media vinden hun weg naar MediaSpecs. Zo bieden sinds kort meer dan 1.000 uitgevers/regies (een stijging van 976 naar 1.005) hun producten aan in MediaSpecs. Ze genieten van de visibiliteit naar mediaspecialisten op het moment dat die op zoek zijn naar relevante informatie.

 

Bekijk de presentatie voor meer details en een top 20 per mediumtype van het aantal titels per regie.

 

De database overview is een halfjaarlijks rapport die de evolutie weergeeft van het aantal regies en titels in de MediaSpecs database.