De More O`Ferrall studie bevestigt de reputatie van het groot formaat van Clear Channel onder consumenten

FacebookTwitterLinkedIn

Clear Channel onthult in samenwerking met Ipsos, de resultaten van zijn kwalitatieve studie uitgevoerd in Brussel en Antwerpen over het groot formaat More O`Ferrall. De resultaten spreken voor zich: 67% van de ondervraagden kent de panoramische panelen in groot formaat van Clear Channel.

 

Dit percentage ligt nog hoger onder Brusselaars, waarvan 77% de MOF`s kan identificeren. Het onderzoek werd gehouden onder een steekproef van 400 personen die positief hebben geantwoord op deze eerste vraag. Uit de conclusies van de studie blijkt het volgende:

 

•    MOF`s creëren betrokkenheid en genieten daarnaast van een grote bekendheid

 

63% van de ondervraagde personen geniet ervan om reclameboodschappen op deze panelen te bekijken wanneer ze in de file staan. 57% wil graag de reclame zien op de drie zijden van scrollende panelen.

 

•    MOF`s bieden merken een premium formaat aan en een unieke creatieve ruimte

 

87% van de frequente (personen die zich minimum 5 keer per week met de auto verplaatsen) automobilisten zijn ervan overtuigd dat de MOF reclameborden creatieve campagnes, zelfs evenementiële campagnes, perfect ondersteunt. 70% van de ondervraagden is het er over eens dat de MOF`s zich onderscheiden van andere reclameborden door hun esthetiek en hun vergroot format.

 

•    MOF`s versterken de afgebeelde merken

 

87% van de frequente automobilisten is ervan overtuigd dat dit type formaat geschikt is voor alle merken, dit wordt nogmaals bevestigd door 3/4 van de steekproef. De MOF`s wekken bovendien een emotionele band op en creëren een positieve houding t.o.v. het afgebeelde merk. 

 

•    MOF`s zijn aantrekkelijk en niet opdringerig

 

Voor 85% van de ondervraagde personen zorgen de verlichte panelen voor een betere zichtbaarheid op lange afstand. 83% van de frequente automobilisten meent dat de borden ideaal geplaatst zijn langs de grote assen. Bovendien slaagt de afgebeelde reclame er vaak in om de aandacht van het publiek te trekken (75%).

 

Wanneer er wordt gevraagd om MOF`s met andere types media te vergelijken, oordeelt de meerderheid van de ondervraagden dat reclame op deze borden minder storend is dan op televisie (64%) en aantrekkelijker dan reclame in magazines (63%). 

 

•    MOF`s spelen een bepalende rol in het aankoopproces

 

31% van de ondervraagde consumenten lezen de reclame aandachtig. De belangrijkste acties na het zien van een reclameboodschap op de MOF zijn: onmiddellijk informatie opzoeken via de smartphone/tablet (14%), later informatie opzoeken via het internet (17%), de winkel bezoeken om het product te bekijken (14%) en aankoop van het product (11%). Deze resultaten liggen nog hoger bij frequente automobilisten.

 

De resultaten van het onderzoek bevestigen duidelijk de bekendheid van de More O`Ferrall panelen bij consumenten en versterken de premium positie van dit unieke formaat.