Havas Media Group heeft een nieuwe structuur en breidt uit met 15 nieuwe talenten

FacebookTwitterLinkedIn

Met het oog op een ‘Data Driven`-aanpak zal het uitvoerend comité van Havas Media Group (HMG) op de volgende manier georganiseerd worden in België:

 

Hugues Rey heeft de leiding over de groep als Chief Executive Officer. Hij is daarnaast ook het hoofd Front Office dat de media-agentschappen Havas Media en Arena Media omkadert. Deze agentschappen worden respectievelijk geleid door Yves Wémers en Mathias Beke. Front Office omvat ook de operatie ‘Data & Insights` CSA (Consumer Science and Analytics) die centraal staat in de ‘Data Driven`-aanpak van de groep.

 

Benoit Michielsens (voormalig Managing Director bij Amnet (Aegis)) staat aan het hoofd van het beheer en de ontwikkeling van het Middle Office dat alle activiteiten met betrekking tot trading (Video-Audio, Publishing), de ConneXion Partners (verantwoordelijk voor de digitale integratie) en de ‘Ad Operations`, alsook de eenheden gespecialiseerd in Programmatic Trading (Affiperf), Mobile Solutions (Mobext), Performance (Ecselis) en Social Media (Socialyse), behelst. Het Middle Office bestaat uit meer dan 40 multi-disciplinaire experten. Als Belgische autoriteit op het vlak van programmatic trading en datagebruik neemt Benoit de verantwoordelijkheden over van Véronique Symons die de groep verlaten heeft op 30 juni.

 

Morgan Libert (voormalig BNP Paribas Fortis en Université de Mons) ondersteunt Benoit Michielsens en de rest van het Executive Committee (Comex) als Digital Integration Director. Zijn missie? De verbinding leggen tussen alle digitale activiteiten van HMG door middel van een geoptimaliseerd datagebruik. Morgan is de directe begeleider van de teams achter Socialyse, Mobext, Affiperf, Ecselis en CSA. Hij versterkt de coherentie van het aanbod en het gebruik van data door middel van een geïntegreerde structuur: de Digital & Data Council.

 

Ten slotte wordt het Back Office (financiën, I.T., administratie, office management en human resources) in goede banen geleid door Frédérick Harvie (als Chief Financial Officer). Human resources en talent management wordt sinds februari 2016 overzien door Pascale Declerq (als HR & Talents Director).

 

Na het Executive Committee zijn de verantwoordelijken voor de verschillende afdelingen de volgenden:

  • Julie Nicaise (voormalig Isobar Aegis) begeleidt een groep van zeven Social Media Experts binnen Socialyse (Paid Social, Content, Strategy, Social Listening)
  • Vanessa Sanctorum neemt de leiding over CSA (Consumer Science and Analytics) op zich, met als doel de visibiliteit van het merk te versterken bij de klanten van Havas en de Belgische markt in het geheel
  • Broadcast (Radio, TV, Cinema, Online Video): Nathalie Collard
  • Publishing (Print, Digital Display): Catherine de Heyn, geassisteerd door Marie-Amélie Braun
  • ConneXion Partners: Nicolas Magain
  • Ad Ops & DMP (Artemis Alliance): Olivier Wérion
  • Programmatic Trading Desk (Affiperf): Nicolas Beguin
  • Performance (Ecselis): Geoffrey Chaudoir
  • Mobile Solutions (Mobext): Alexandre Massart

 

Concreet bieden deze reorganisatie en de aanboring van nieuwe budgetten de mogelijkheid om 15 nieuwe talenten te verwelkomen bij Havas Media Group. Het agentschap heet naast Benoit Michielsens, Julie Nicaise en Morgan Libert de volgende talenten welkom:

  • Julien Depaire (ex-Aegis): Account Manager Arena Media
  • Adriaan Plender: Account Executive Arena Media
  • Claire Bossard (ex-Havas Media France): Publishing Expert
  • Kemal Es-Sefiani: Publishing Expert
  • Julia Vumilia (ex-OMD): Social Media Expert
  • Laetitia Leroux: Social Media Expert
  • Fredéric Geens:  Social Media Expert
  • Hendrik Wittock: Social Media Expert
  • Hugo Brunner: Social Media Expert
  • Mathieu Cols: Programmatic Expert
  • Eliza Jarocka: Audiovisual Expert
  • Charlotte Bücken: Audiovisual Expert

 

Deze lijst is niet definitief. Er zijn nog vijf posities open.

 

Yves Del Frate (President Havas Media Group Belgium): “Havas Media Group onderscheidt zich door de constante modificatie van de structuur om snel in te kunnen spelen op de mogelijkheden van de markt. Deze aanpak laat ons toe om kort op de bal te spelen en onze visie op korte en lange termijn uit te werken. Concreet hebben we ons personeelsbestand verdubbeld op 5 jaar tijd door een nieuwe generatie op te leiden tot experts in digitale communicatie”.