Google wordt een partner van het Communicatie Centrum en de JEP

FacebookTwitterLinkedIn

De European Advertising Standards Alliance (EASA) en het Communicatie Centrum / de Jury voor Ethische Praktijken (JEP) verwelkomen Google als eerste “digital pure player” lid en partner van het netwerk voor reclamezelfregulering.

Google is het eerste bedrijf dat als “digital pure player” lid toetreedt tot EASA, naast 13 beroepsverenigingen die de verschillende spelers in het reclame-ecosysteem vertegenwoordigen (adverteerders, agentschappen en media), en in samenwerking met 28 instanties voor zelfregulering op het gebied van reclame die de nationale ethische codes inzake reclame toepassen. Hierdoor engageert Google zich ten gunste van de nationale zelfreguleringssystemen, waaronder de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP), die in 1974 is opgericht door het Communicatie Centrum (voorheen de Raad voor de Reclame).

Sandrine Sepul, directrice van het Communicatie Centrum: “Ik verheug me dat Google voortaan deelneemt aan de werking van het zelfregulerende systeem inzake reclame in Europa en met name in België. We hopen dat andere spelers zoals Facebook dit voorbeeld zullen volgen.”

Thierry Geerts, Country Manager Google België: “We zijn overtuigd van het belang van het vertrouwen van de consument in de advertenties die ze online zien voor de toekomst van onze branche en om het internet voor iedereen open en betaalbaar te houden. We weten ook welke belangrijke rol advertenties spelen om Belgische bedrijven te helpen herstellen en te doen groeien in deze moeilijke tijd. EASA en zijn netwerk van Europese advertentieregulators spelen een absoluut cruciale rol in deze inspanning, en we zijn trots als onderdeel van de advertentie-industrie in België om hieraan deel te nemen. We kijken ernaar uit om EASA te ondersteunen bij het handhaven van hoge normen voor veilige, verantwoorde digitale advertenties voor consumenten, terwijl de leden blijven evolueren om gelijke tred te houden met ons snel veranderende ecosysteem.”