De nieuwe resultaten van CIM-persbereikstudie

FacebookLinkedIn

De resultaten van de persbereikstudie 2012-2013/2 zijn gisteren gepubliceerd.

Deze publicatie is het begin van een nieuw publicatieritme. Vanaf nu zullen de resultaten namelijk 2 keer per jaar worden uitgegeven. Dit is steeds gebaseerd op een “glijdend terrein” van 12 maanden. Ze komen voor de helft uit de enquêtes die tot de publicatie van september behoorden. De andere helft komt uit de 5000 enquêtes die afgenomen werden door TNS Media tijdens de periode van 1 juni 2013 tot 30 november 2013.

 

Bernard Cools (Space), voorzitter van de Technische Perscommissie van het CIM, verklaart dat het topline bereik vergelijkbaar is met de verspreiding en dat de grote verschuivingen vooral in enkele individuele bewegingen terug te vinden vallen. Het digitale lezen stijgt vrijwel overal, behalve bij diegene die al geprofiteerd hebben van de digitale effecten tijdens de vorige publicatie.

 

Bekijk de volledige analyse op MediaSpecs Insights.