Flair evolueert: inclusiever, diverser en aandacht voor young urbans

FacebookTwitterLinkedIn

Vanaf eind juni krijgt Flair een nieuw jasje aangemeten met een grondige restyling en een nieuwe en relevante positionering. Meer dan ooit zal Flair focussen op een inclusieve samenleving, waarin iedereen meetelt ongeacht achtergrond, aard, opleiding of afkomst en met veel aandacht voor young urbans. Voor de nieuwe positionering werkt Flair nauw samen met NextGenity, het inclusieve content marketing en research agency, opgericht door Sihame El Kaouakibi.

Naast een nieuw kleurenpalet en fonts, krijgt de fotografie een upgrade en komen er vier nieuwe grote redactionele pijlers: Talking Points over de kleine en de grote dingen van het leven, Self Love met positieve fotografie en Mode & Beauty, Gen Flair over de belangrijke beslissingen in het leven en Flair Chillax met uit-tips en recepten. Het project wordt ook digitaal uitgerold via de website en social media.

Hoofdredacteur Eva Van Driessche: “We willen Flair nog inclusiever, nog relevanter en nog diverser maken. De jonge doelgroep zit zelf aan het stuur. We zetten onze positionering duidelijker: focus op de jonge doelgroep (20-30) en een young urban gevoel, om opnieuw die rol van voortrekker in te nemen. Flair wordt relevanter, frisser, jonger, diverser, kleurrijker.”

Speciale editie en lanceringsactie

Op 30 juni start het nieuwe project met een speciale Self love-editie, waarbij Jitske Van de Veire voor één week de rol opneemt van hoofdredacteur. In dit nummer verschijnen ook de resultaten van de self love-enquête met insights.

Voor adverteerders wordt een speciale lanceringsactie voorzien met vermelding in de Flairwedstrijd in print en op Flair.be.

Meer info vind je terug in deze video.