Nieuw: ‘Marketeers for meaningful marketing’, een think tank op Facebook

FacebookTwitterLinkedIn

BAM lanceert samen met 9 andere toonaangevende verenigingen uit de business-, marketing-, media- en communicatiewereld de think tank ‘Marketeers for meaningful marketing’ waar marketeers elkaar kunnen inspireren over de toekomst en de impact van hun vak na de coronacrisis.

Na de aankondiging van de Belgian Marketing Awards is dit initiatief al de tweede samenwerking op korte tijd tussen tal van vakverenigingen. Naast BAM gaat het om ACC, BMMA, Cube, UMA en VBO, en nu zetten ook UBA, ABCI, vonk en VLCM hun schouders onder de think tank.

Dit initiatief neemt de vorm aan van een Facebookgroep (zowel in het Frans als het Nederlands) en groepeert marketeers die bezig zijn met het voorbereiden van de toekomst. Ze kunnen er ideeën, cases en andere inspiratie delen en met elkaar in dialoog gaan. “In tijden waar fysiek samenkomen moeilijk is, is het extra zinvol om elkaar online te kunnen ontmoeten, inspireren en helpen”, zegt Steven Verbruggen (BAM Board Director – AdSomeNoise).

Voortaan spreken we over precorona en postcorona”, aldus Dominique Vercraeye (BAM Friend – Chosen Group). “Het coronavirus heeft de relatie tussen merk en doelgroep op een nooit geziene wijze beschadigd. Er is veel werk voor de marketeers om postcorona succesvol te zijn.

Het is uitstekend nieuws dat er voor het eerst een digitale community is die alle marketeers en alle marketingdisciplines verenigt”, klinkt het bij Joke De Nul (Punchline en voorzitter van VLCM). Alain Mayné (President BAM Communication Hub – Hoet&Hoet) besluit: “Als lid van deze community ben ik blij dat dit platform opgericht is, vooral om onder elkaar van ideeën te kunnen wisselen over de meest relevante bijdrage die ons vak kan leveren aan de reboot van de samenleving en van de economie.

Meer informatie