Eveline De Ridder brengt boek uit over crisiscommunicatie: ‘Communiceren als het (nog niet) brandt’

FacebookTwitterLinkedIn

Eveline De Ridder, partner bij Whyte Corporate Affairs en bestuurslid bij ACC en , schreef een boek over crisiscommunicatie, getiteld ‘Communiceren als het (nog niet) brandt’.

Bij crisiscommunicatie denkt iedereen aan rampen en ongevallen. Hoewel zulke gebeurtenissen heel vaak zeer ingrijpend zijn voor je bedrijf, zijn ze op communicatievlak niet de moeilijkste – als je tenminste goed bent voorbereid. Veel moeilijker wordt het wanneer je bedrijf te maken krijgt met een smeulend vuurtje, een issue dat kan uitgroeien tot een regelrechte reputatieramp.

Aan de hand van 20 jaar ervaring in ‘moeilijke’ communicatie en talrijke cases biedt Eveline De Ridder een handleiding voor communicatieprofessionals en -managers, maar evengoed voor iedereen uit de bedrijfswereld die denkt dat hem of haar niets kan overkomen. Dit boek weegt pro’s en contra’s af en toont hoe je kunt leren uit fouten.

Het boek is hier beschikbaar.