The Ritchie Story verkozen tot Marketing Book of the Year 2024

FacebookLinkedIn

The Ritchie Story is door de Belgische marketingprofessionals verkozen tot BAM Marketing Book of the Year 2024. Het boek, geschreven door ‘Chief Lemonade MakerJan Verlinden, brengt het verhaal van een lokaal limonademerk dat eind jaren ’70 uit de markt verdween, maar dat hij in 2016 succesvol herlanceerde.

De afgelopen weken stemden Belgische marketingprofessionals erop los. Naar goede gewoonte zou hun stem immers bepalen wat het meest impactvolle marketingboek van 2024 zou worden. Voor die keuze werd een shortlist gemaakt met alle boeken die van BAM de afgelopen maanden de stempel Marketing Book of the Month kregen.

Dit jaar brachten 3.300 personen hun stem uit. De verkiezing was lang een nek-aan-nek race, maar uiteindelijk sleepte The Ritchie Story de overwinning in de wacht. Dit boek mag zich een jaar lang Marketing Book of the Year noemen. Een waardig opvolger voor duurzaamheidsboek Do Tell, dat zich vorig jaar tot Marketing Book of the Year kroonde.

De top 3:

  1. The Ritchie Story met 21% van de stemmen.
  2. Rebel Rebel, van Geert Van Mol, met 18% van de stemmen.
  3. The Customer Leader, van auteurs Rudy Moenaert en Henry Robben, met 16% van de stemmen.