Dossier Cannes 2016: and the winner is…

FacebookTwitterLinkedIn

Vorig weekend is in Cannes het Internationaal Festival van de Creativiteit begonnen.
In dit dossier volgen we dagelijks de Belgische winnaars in de verschillende categorieën op. De winnaars komen online op de dag na de awards-uitreiking.

 

Ter herinnering: vorig jaar gingen de bureaus naar huis met 14 Lions. In het recordjaar 2012 waren er dit 32.

 

Dit weekend zijn er nog drie prijzen bij gekomen op het festival van Cannes. Dit brengt het totaal op 23 beeldjes: 2x Gold, 4x Silver en 17x Bronze.

 

In de Film competitie kreeg Duval Guillaume voor de campagne ‘Waiting Lines` voor Re-born to be alive nog een keer brons.

 

In de Entertainment – Music categorie was er nog twee keer brons voor de campagne ‘EpicGram` van DDB voor B-Classic.

 

Het meest succesvolle bureau is DDB Brussels met één Gold, drie Silver en vier Bronze. De meeste beeldjes haalden ze met de campagne ‘Stardust for Bowie` van StuBru.

 

Bekijk hieronder het volledige overzicht. De categorieën staan op alfabetische volgorde.