Clear Channel verfijnt de sociodemografische targeting van zijn aanbod met People & Places 3.0

FacebookTwitterLinkedIn

Na People & Places 2.0 komt Clear Channel nu met People & Places 3.0: flexibele proximiteitsoplossingen waarin een nieuwe, meer geavanceerde sociodemografische dimensie geïntegreerd is.

Twee jaar geleden lanceerde Clear Channel People & Places 2.0. Voor het eerst konden adverteerders in België kiezen voor een selectie op maat van 2m²-reclamezijden in de nabijheid van verkooppunten (POS) of van plaatsen die bezocht worden door hun doelgroep (POI). Een geoptimaliseerde context, betere geografische targeting en stijgende interactiviteit waren de resultaten.

People & Places 3.0 bouwt verder op dat succes en geeft adverteerders de mogelijkheid om hun OOH-campagne extra te optimaliseren tot een oplossing die echt afgestemd is op hun doelgroep. Het resultaat is een verhoogde ontvankelijkheid bij het publiek.

De adverteerder kan de consument nog beter aanspreken door net die 2m²-reclamezijden te kiezen op plaatsen waar zijn doelgroep woont, regelmatig voorbijkomt, de dag begint en eindigt, en dat elke dag opnieuw. Voortaan is het mogelijk te focussen op een vergevorderde profilering van de doelgroep, die gebaseerd is op meer geavanceerde sociodemografische criteria en op criteria voor gedrag en lifestage. Met die kenmerken worden de tot nog toe beschikbare bereiksprofielen aangevuld.

Dankzij deze oplossingen speelt elke zijde op de gemoedstoestand van de consument en zorgen ze ervoor dat hij optimaal ontvankelijk is van bij hem thuis tot aan het verkooppunt, voor een extra efficiënte campagne. Een contextueel relevante omgeving verhoogt de efficiëntie van een campagne namelijk significant met bijna 20%.

Michel Jadoul, Group Marketing Director van Clear Channel Belgium: “Dankzij People & Places 3.0 kan een autoconstructeur voortaan zicht krijgen op het koopgedrag van individuen die in de buurt van reclameborden wonen. Hij kan de borden dus kiezen in functie van de mate waarin ze afgestemd zijn op zijn meest relevante doelgroepen, zoals grote gezinnen voor de promotie van zijn monovolume”.