Het CIM publiceerde onlangs de resultaten van zijn meest recente Belgian Publishing Survey.
De dagbladen en tijdschriften van Rossel Advertising bereiken wekelijks 2,9 miljoen lezers en surfers, oftewel 67% van de Franstaligen. Dagelijks raadplegen 1,25 miljoen Belgen één van hun websites.
Met een stijging van 8% en 797.610 lezers/surfers per dag blijft Le Soir de nummer één kwaliteitskrant. Ze loopt daarmee voor op de concurrenten, in het bijzonder in de sociale groepen 1-2. Niet minder dan 26% van de Franstalige kaderleden behoren tot het dagelijks publiek, goed voor een stijging van 6,5% op vlak van digitale content.
Als toonaangevend Franstalig dagblad presteert Sudinfo goed bij alle sociale groepen en bereikt met zijn 996.620 lezers/internetgebruikers dagelijks bijna één op de vier Franstaligen.
Het belangrijkste magazine van de groep blijft Ciné-Télé-Revue, met 969.570 lezers/surfers per week, wat 22,8% van de Franstalige bevolking vertegenwoordigt.
7 Dimanche is de enige zondagskrant die familienieuws van hoge kwaliteit brengt, met bijna 601.070 lezers/surfers per week, een stijging van 11%.
So Soir spreekt een hooggekwalificeerd (+48% leidinggevenden) lezerspubliek aan. De inhoud inspireert elke week 307.540 lezers/surfers en nodigt zowel mannen als vrouwen uit om erop uit te trekken.
Max richt zich tot een breed publiek, geliefd bij de lokale gemeenschappen, en telt wekelijks 224.640 lezers/surfers. Dit vertegenwoordigt een groei van 29% in 2 jaar.
Soirmag inspireert een nieuwsgierig publiek dat op zoek is naar kwalitatieve content en heeft wekelijks 389.820 trouwe lezers/surfers, waarvan 44% kaderleden of hoogopgeleiden zijn.
Télépro blijft een belangrijk printanker met wekelijks 360.840 lezers/surfers die uitkijken naar hun “rendez-vous TV”.
Meer info in de infographic.