CIM BPS: Rossel Advertising behoudt marktleiderschap in Franstalig België

FacebookLinkedIn

Het CIM publiceerde onlangs de resultaten van zijn meest recente Belgian Publishing Survey.

De dagbladen en tijdschriften van Rossel Advertising bereiken wekelijks 2,9 miljoen lezers en surfers, oftewel 67% van de Franstaligen. Dagelijks raadplegen 1,25 miljoen Belgen één van hun websites.

Met een stijging van 8% en 797.610 lezers/surfers per dag blijft Le Soir de nummer één kwaliteitskrant. Ze loopt daarmee voor op de concurrenten, in het bijzonder in de sociale groepen 1-2. Niet minder dan 26% van de Franstalige kaderleden behoren tot het dagelijks publiek, goed voor een stijging van 6,5% op vlak van digitale content.

Als toonaangevend Franstalig dagblad presteert Sudinfo goed bij alle sociale groepen en bereikt met zijn 996.620 lezers/internetgebruikers dagelijks bijna één op de vier Franstaligen.

Het belangrijkste magazine van de groep blijft Ciné-Télé-Revue, met 969.570 lezers/surfers per week, wat 22,8% van de Franstalige bevolking vertegenwoordigt.

7 Dimanche is de enige zondagskrant die familienieuws van hoge kwaliteit brengt, met bijna 601.070 lezers/surfers per week, een stijging van 11%.

So Soir spreekt een hooggekwalificeerd (+48% leidinggevenden) lezerspubliek aan. De inhoud inspireert elke week 307.540 lezers/surfers en nodigt zowel mannen als vrouwen uit om erop uit te trekken.

Max richt zich tot een breed publiek, geliefd bij de lokale gemeenschappen, en telt wekelijks 224.640 lezers/surfers. Dit vertegenwoordigt een groei van 29% in 2 jaar.

Soirmag inspireert een nieuwsgierig publiek dat op zoek is naar kwalitatieve content en heeft wekelijks 389.820 trouwe lezers/surfers, waarvan 44% kaderleden of hoogopgeleiden zijn.

Télépro blijft een belangrijk printanker met wekelijks 360.840 lezers/surfers die uitkijken naar hun “rendez-vous TV”.

Meer info in de infographic.