Business to Business Press & Communication Awards: overzicht van de winnaars

FacebookTwitterLinkedIn

Voor de derde keer heeft het vakblad MediaMarketing de B2B Press & Communication Awards georganiseerd, een project in samenwerking met UPP en The PPress, met onder andere MediaSpecs als trouwe sponsor. Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de gala-avond bij in Bozar.

De jury onder leiding van Stephan Salberter reikte elf prijzen uit.

PRESS
Newsbrand of the Year: Paperjam (Maison Moderne)
Best Launch: MT Magazine (Publicarto)
Best Innovation/Diversification: The Future of Shopping (RetailDetail)
Best Cover: Venuez (Marvin Media)
Best Lay-out: Venuez (Marvin Media)
Best Article: Ziekenhuis gehackt (Artsenkrant)
Best Editorial: Gondola Magazine

COMMUNICATION
Publication of the Year: UniKIT (Pubmarket / Unilever Food Solutions)
Best Communication Mix: Diamonds with a story (Pubmarket / Rio Tinto Diamonds)
Best Innovation/Diversification: Digitalisation, threat of opportunity? (Content Republic / Mediafin)
Best Event: Cultquiz, de ultieme cultuurquiz van De Morgen en Humo (De Persgroep Advertising)

Ook dit jaar maakte de Luxemburgse groep Maison Moderne het verschil in de categorie Press met Paperjam als Newsbrand of the Year. In dezelfde categorie won het magazine Venuez twee prijzen, met name die van Best Cover en Best Lay-out. RetailDetail van zijn kant won de prijs van Best Innovation/Diversification met zijn event The Future of Shopping en de regie Publicarto die van Best Launch met MT Magazine. Artsenkrant (Roularta Healthcare) neemt de prijs van Best Article mee naar huis en Gondola Magazine die van Best Editorial.

In Communication viel de trofee van Publication of the Year te beurt aan Pubmarket en Unilever Food Solutions voor het project UnikIT. Het bureau wint eveneens de Best Communication Mix met zijn content marketingcase voor Rio Tinto Diamonds. Best Event ging naar Cultquiz van Humo en De Morgen. Tot slot werd Content Republic bekroond in Best Innovation/Diversification met het dossier ‘Digitalisation, threat or opportunity?’ dat de afdeling van Mediafin maakt voor Accenture, Société Generale, Private Banking en ALD Automotive.

Meer info vindt u op de site van MediaMarketing.