Gimme blijft groeien en lanceert nieuwe versie

FacebookTwitterLinkedIn

Gimme (bekijk de advertentiegegevens in MediaSpecs) blijft verder groeien en mikt in 2017 op 450.000 ouders. Het digitale prikbord/platform wordt ondertussen door meer dan 350.000 ouders (met kinderen van 3 tot 12 jaar oud) gebruikt om de agenda van hun kroost te plannen en de briefjes van school, sportclub en jeugdbeweging te verzamelen en te raadplegen op één plek.

Tegelijkertijd neemt dankzij de nieuwe versie ook het gebruik toe waarbij niet enkel de maandelijkse frequentie van de bezoeken met 10% toeneemt (naar gemiddeld 3,74 keer per maand), maar de ouders tijdens die bezoeken ook 55% meer tijd spenderen op hun digitaal prikbord. Hierbij is 71% van de bezoekers vrouw en zijn de bezoekers in 70% van de gevallen tussen 25 en 44 jaar oud, als gevolg van een sterke stijging van het aantal gebruikers uit de leeftijdsgroep 25-34. Dit verklaart mee de voortdurende verschuiving naar mobiel gebruik, met ondertussen reeds 60%, waarbij de smartphone aan belang blijft winnen tegenover de tablet.

Met de nieuwe versie lanceert Gimme ook een aantal nieuwigheden voor adverteerders. Zo biedt het nu de mogelijkheid om niet enkel op regio, maar ook op leeftijd te segmenteren. In concreto kan men nu adverteren naar ouders met kinderen in een specifiek leerjaar, wat bijvoorbeeld heel handig is voor aanbiedingen rond communies en lentefeesten. Tevens lanceert Gimme voor 2017 enkele voordelige jaarpakketten die toelaten het ganse jaar door awareness en een relatie op te bouwen en te onderhouden met de Gimme-community.