
Op 15 april publiceerde het CIM een nieuwe reeks cijfers van de Audio on Demand-studie. Uit deze recente publicatie van het CIM blijkt dat ‘De 7‘ en ‘Le Brief‘ samen net geen 1 miljoen maandelijkse downloads behaalden in maart. Beide podcasts hebben intussen een vaste plek veroverd in de dagelijkse routine van een sterk groeiend luisterpubliek. In drie jaar tijd zijn ‘De 7’ en ‘Le Brief’ uitgegroeid tot de meest beluisterde actualiteitspodcasts van België. ‘De 7’ is daarbij de meest beluisterde podcast in Vlaanderen, ‘Le Brief’ neemt de 2de plaats in bij de Franstalige podcasts.
Podcasts vormen vandaag een onmisbaar onderdeel van een performante mediastrategie. Onderzoek toont aan dat ze erin slagen om langdurig de aandacht vast te houden, wat zich vertaalt in een sterke brand uplift voor adverteerders. Het succes van ‘De 7’ en ‘Le Brief’ is te danken aan de unieke combinatie van het redactionele DNA van De Tijd en L’Echo met performante advertentie-oplossingen.
“Door de sterke vraag blijven er in 2025 nog slechts drie maanden beschikbaar voor adverteerders die willen inspelen op het succes van De 7 en Le Brief“, aldus Dominique Van Santfoort, Business Development Manager bij Trustmedia.