Belgacom Skynet Advertising wordt exclusief advertentievertegenwoordiger van Shazam in België

FacebookTwitterLinkedIn

Skynet Advertising wordt exclusief vertegenwoordiger van Shazam in België en verkoper van Shazam For TV (SFTV) en andere in-app-advertentiemogelijkheden.

 

Shazam begon als een muziekherkenningsapp en telt ondertussen meer dan drie miljoen installaties in België. Elke maand komen daar 100.000 nieuwe gebruikers van alle leeftijden bij.

 

Dankzij de app maakt de dienst ‘Shazam For TV` tv-spots interactief op de mobiele toestellen van gebruikers. Grote premiummerken hebben deze functie al veelvuldig geïntegreerd in hun advertenties in onder meer het VK, Frankrijk, Nederland en Duitsland. Shazam levert een platform waarbij mobiele toestellen een aanvulling vormen op tv, door entertainmentliefhebbers een verrijkte mediaervaring te bieden op diverse schermen en platforms.

 

Het gebruik van de Shazam-app als tweede scherm breidt het traject van een tv-spot uit en houdt de aandacht van de kijker langer vast dan de dertigsecondenlimiet. Studies hebben aangetoond dat het merkbewustzijn van consumenten die een tv-spot ‘shazamden` tot drie keer hoger was dan bij andere personen.

 

Als een van de meest gedownloade, geïnstalleerde en gebruikte apps in België genereert Shazam een ruime mobile display inventory voor adverteerders, met bijna vijftien miljoen impressies per maand. Dit omvat diverse formaten, zoals de Listening Screen Takeover, en uitklapbare, niet-uitklapbare of ‘rich media` in-app-banners.

 

Bart Swimberghe (Marketing Manager Belgacom Skynet Advertising): “Shazam is een fantastische kans om ons mobiledisplaygamma te versterken en een nieuw aspect van videoadvertenties aan te spreken met Shazam For TV als aanvulling op ons huidige digitale videonetwerkaanbod”.