Autosalon 2016: schakel een versnelling hoger dankzij de brievenbus

FacebookTwitterLinkedIn

Januari is traditioneel een zeer belangrijke maand voor automerken. Zo`n 15 % van het totale mediabudget van de sector wordt in een enkele maand geïnvesteerd. De concurrentie is dan ook bijzonder groot en het is dus zeer moeilijk om eruit te springen als merk. Direct mail of huis-aan-huis kan hierbij redding bieden. De brievenbus is een ideaal medium om autobouwers, maar ook banken en verzekeraars, te helpen de juiste visibiliteit te creëren, maar bovenal hun verkoopcijfer te halen.

 

ROI begint met goede data. bpost bezit met SelectPost de grootste lifestyle database van het land. Ze bevat meer dan 2.500 selectiecriteria waardoor de adverteerder een duidelijk afgebakende doelgroep kan bereiken. Zo kan hij bijvoorbeeld de meest interessante prospects selecteren, al dan niet door de database te combineren met eigen insights.

 

Een andere doelgroep die tot nu toe onontdekt is door de autosector zijn mensen die net verhuisd zijn. Zij zijn niet alleen meer geneigd om een nieuwe wagen te kopen (omdat er net een kindje is bijkomen of omdat ze van het platteland verhuisd zijn naar de stad), ze zijn ook meer geneigd om van (auto)merk te veranderen. Vorig jaar zijn maar liefst 167.500 mensen verhuisd. Een groot potentieel voor adverteerders dus.

 

bpost ondersteunt adverteerders tijdens het Autosalon met een tijdelijk media-aanbod

 

bpost wil automerken, maar ook verzekeraars en banken, aanmoedigen om direct mail of huis-aan-huis op te nemen in hun mediaplan voor het Autosalon.

 

Voor wie een uitgekiende selectie van consumenten wil maken, is er een bijzonder tijdelijk data-aanbod. In de periode rond het Autosalon kan de adverteerder gratis prospecten selecteren die voor hem een interessant profiel hebben. Het kan bijvoorbeeld gaan om consumenten die vorig jaar of dit jaar verhuisd zijn of om een selectie uit onze SelectPost-database. Om een idee te geven: een van de mogelijkheden die bpost zelf al toepaste, is de selectie van personen die de intentie hebben om de komende maanden een nieuwe wagen aan te schaffen. Momenteel gaat het om meer dan 14.000 mensen. Deze interessante doelgroep kan de adverteerder direct bereiken met zijn boodschap. Dit gratis data-aanbod is geldig vanaf 1 december 2015 tot en met 28 februari 2016.

 

Ook voor wie in heel België aanwezig wil zijn, is er een bijzonder aanbod

 

Met het speciaal huis-aan-huis aanbod bedeelt bpost in januari tot 630.000 gezinnen gratis. Aan deze korting is een sectoriële exclusiviteit gekoppeld. Dit betekent dat de adverteerder kiest op welke dag zijn boodschap verspreid moet worden en bpost zorgt ervoor dat hij die dag het enige merk is in zijn sector dat via bpost in de brievenbus beland.

 

Bij huis-aan-huis biedt bpost nog een andere optie. Wanneer de adverteerder zijn folders enkel wenst te bedelen in die regio`s waar zijn doelgroep sterk vertegenwoordigd is, bied bpost een gratis geo-analyse aan ter waarde van 5.000 euro. Op die manier kan hij zijn middelen en inspanningen zo efficiënt mogelijk richten op de juiste gezinnen.

 

Het aanbod op huis-aan-huis is geldig van 1 januari 2016 tot en met 31 januari 2016.

 

Wie over deze tijdelijke mogelijkheden meer informatie wil, kan terecht op www.letterboxmedia.be of op het nummer 02-2011111. Tarieven zijn ook opgenomen in de MediaSpecs Database.