Laden Evenementen

Voka Congres: Communiquoi? en Comma Awards

12:00 - 18:00
FacebookTwitterLinkedIn

Voka – Kamer van Koophandel Limburg organiseert ook dit jaar een congres voor marketing- en communicatieprofessionals, Communiquoir?, de vierde editie al. Dat gebeurt in samenwerking met zes PXL-studenten uit de opleiding Communicatiemanagement. Het evenement was tot nu bekend als Comm’Af, maar werd dit jaar in een nieuw jasje gestoken.

Keynotes: Jan Callebaut en Guillaume Van der Stighelen

Opmerkelijk voor dit jaar is de openingskeynote door Jan Callebaut en Guillaume Van der Stighelen, twee straffe communicatie-experts. Jan Callebaut is gepokt en gemazeld in marktonderzoek en Guillaume Van der Stighelen zette creatief België op de kaart. Hij was jarenlang creatief directeur in de reclame.

Zij delen hun ervaring in een boeiend tweegesprek over “Word een klantentrouw merk”. Jan Callebaut werd recent nog door de Belgian Association of Marketing bekroond met een Lifetime Achievement Award.

Keynote Tim Verheyden

Nog op het programma: Facebook is 15 jaar jong. Het heeft een belangrijke plaats verworven in onze samenleving en is de sociaalnetwerksite met de grootste marketingmachine. Journalist Tim Verheyden ging na wat de impact is van Facebook – wat hij aantoonde door pastinaak hip te maken – en toont ons de achterkant van het sociaal medium.

Break-outsessies

Ook het programma van Communiquoi? werd dynamischer. Dit jaar zijn er 4 break-outsessies waaruit de bezoekers kunnen kiezen. Met deze workshops wil Voka de aanwezigen makkelijk toepasbare tips & tricks aanbieden. Thema’s die hierbij aan bod komen zijn content marketing (Katrien Merckx, Senior Media Expert bij bpost media), social media (Laurien Celis van Social Media Performance Agency Blue Zoo), bloggen en vloggen (Brecht Machiels, Intracto) en copywriting (Alix Vandeweyer, copywriter bij Hands Mediarouting en Johan Veldeman, copywriter en zaakvoerder van Zinnig).

Comma Awards

En dan worden ook nog de Comma Awards uitgereikt, de prijzen voor de beste Limburgse reclame- of marketingcampagnes van 2018. Voor deze Comma Awards ging de Kamer van Koophandel bij haar klanten op zoek naar de beste printcampagne, tv-campagne en social media campagne.

Programma

  • 12u00: Onthaal & walking dinner
  • 13u30: Welkomwoord door Johann Leten, Gedelegeerd Bestuurder Voka – KvK Limburg
  • 13u35: Keynote Guillaume Van der Stighelen (ex-reclamemaker, mede-oprichter Duval Guillaume) & Jan Callebaut (Callebaut Collective). “Word een klantentrouw merk”
  • 14u05: Voorstelling campagnes + stemming Comma Award (print en radio)
  • 14u20: Break-outsessie (keuze uit 1 van de 4 sessies)
  • 15u00: Pauze
  • 15u10: Break-outsessie (keuze uit 1 van de 4 sessies)
  • 15u50: Voorstelling campagnes + stemming Comma Award (TV en social media)
  • 16u05: Keynote Tim Verheyden (VRT). “Facebook en ik”
  • 16u35: Uitreiking Comma Awards & Persprijs
  • 16u50: Netwerkreceptie & dessertbuffet