Laden Evenementen

GDPR voor Agentschappen

09:00 - 17:00
FacebookTwitterLinkedIn

Ontdek alles wat je dient te weten als agentschap over de nieuwe privacywetgeving!

Een zeer belangrijke schakel in het verzamelen en verwerken van consumentendata voor bedrijven is het agentschap. Zij krijgen vaak de opdracht om campagnes uit te werken die niet enkel tot opdracht hebben de naamsbekendheid van het bedrijf op te krikken, maar ook om het eenvoudiger te maken producten en diensten aan de man of vrouw te brengen.

Veel van deze opdrachten zijn ook lead generation campagnes, bedoeld om zoveel mogelijk data te verzamelen van individuen om hen gerichter informatie te kunnen bieden. Of om verder te profileren en onder te brengen in subcampagnes.

Echter, hier komt stilaan verandering in. Met de GDPR in aantocht zullen deze campagnes op heel andere manier benaderd moeten worden. Het voordeel hieraan is dat de kwaliteit van data een pak beter wordt. Keerzijde van de medaille is wel dat deze GDPR door bedrijven kan aangewend worden om enkel nog met agentschappen te gaan werken die GDPR compliant zijn en dat ook kunnen bewijzen. Een extra parameter in vele pitches staat er dus aan te komen.

Agentschappen vragen zich dus terecht af hoe ze zich hiertegen kunnen wapenen? Op welke manier campagnes en andere opdrachten voor hun klanten in de nabije toekomst zullen uitzien? Hoe de overdracht van consumentendata veilig en wettelijk kan verlopen? Maar ook hoe zij hun klanten mee kunnen betrekken in het hele GDPR verhaal.

Deze dagtraining op maat gemaakt voor agentschappen biedt de antwoorden waar je morgen onmiddellijk mee aan de slag kan. En zo je agentschap, alsook de opdracht en de klant, klaar kan maken tegen 25 mei.