Laden Evenementen

WE MEDIA Academy: CommToZero

11:00 - 17:00
FacebookTwitterLinkedIn

Wat is de ecologische voetafdruk van uw bedrijf en hoe wordt die berekend? Wat is de CO2-uitstoot van een mediacampagne en hoe belangrijk is het om dat te weten? De antwoorden op deze vragen staan in het CommToZero-plan, het sector-brede initiatief waarmee Belgische adverteerders, media-agentschappen en creatieve bureaus, maar ook de media zelf, de handen in elkaar slaan om de CO2-uitstoot te verminderen.

Omdat de inzet hoog is, zowel vanuit ecologisch als commercieel oogpunt (steeds meer adverteerders weigeren te adverteren in media die niet milieuvriendelijk zijn), lichten we u graag in detail toe wat dit concreet voor u als uitgever betekent.

Jonathan Jacoby (Digital Transformation Director – Space) geeft uitleg over de verschillende calculators die gebruikt worden om de CO2-uitstoot van reclamecampagnes te bepalen.

Els Michiels (Head of Product Management & Insights – Roularta Media Group) licht de strategie, zowel intern als extern, toe van de grootste Belgische tijdschriftenuitgever. Roularta heeft een globaal plan als bedrijf, als uitgever in de ontwikkeling van zijn redactionele inhoud (artikels over de klimaatproblematiek) en als regie (commercieel beleid naar adverteerders toe).