Laden Evenementen

CommPass Masterclass: Methodologische challenges in (media) research

09:00 - 12:30
FacebookTwitterLinkedIn

Hoe zorgen we voor betrouwbare cijfers?

Research doen we om iets ‘te weten’ te komen. Bij media research willen we echter in de eerste plaats ‘meten’. De cijfers zijn immers een currency die door een ganse markt gebruikt wordt om aan trading te doen. De methodologische vereisten zijn in dit soort studies dan ook zeer hoog, er worden vele controles uitgevoerd en cours de route en meestal wordt het resultaat met een vergrootglas geanalyseerd.

In deze les willen we de grootste uitdagingen van Media Research op een rij zetten: Recrutering, Methodes, Representativiteit, Incentivering, Vraagstelling en Controles. De CIM-mediastudies passeren daarbij de revue als voorbeelden, waarbij er kan ingegaan worden op de challenges en op de gekozen oplossingen.

Spreker: Michael Debels (Research Director, CIM)

Doelgroep: iedereen die met research bezig is, en meer in het bijzonder Media research. Een minimale kennis is aangewezen.
Taal: De presentatie wordt gegeven in het Frans. De deelnemers kunnen reageren in de taal van hun keuze.