Zenith transformeert en wijzigt haar identiteit

FacebookTwitterLinkedIn

Zenith, het media-agentschap van de Publicis Groupe, onthult haar nieuwe wereldwijde aanpak inzake communicatie, ondersteund door een nieuwe visuele identiteit, een nieuwe propositie en nieuwe platformen binnen haar netwerk.

Deze evolutie, aangestuurd door Global Brand President Vittorio Bonori, is de grootste ontwikkeling voor Zenith sinds de lancering van ‘The ROI Agency’ positionering in 2002.

De nieuwe aanpak, ROI+ genaamd, biedt de klant drie belangrijke voordelen:
– de ontwikkeling van upstream strategieën die een betere ROI opleveren dankzij business transformation
– een focus op de consumer journey om op die manier op grote schaal een gepersonaliseerde communicatie te ontwikkelen
– het maximaliseren van de downstream rendementen dankzij top-level automatisatie zoals machine learning

Davy Caluwaerts, Managing Director van Zenith Belgium, licht de rebranding verder toe: “De nieuwe propositie vertrekt vanuit de vraag ‘Hoe kunnen we topline groei genereren voor de business van onze klanten?’. De aanpak vertrekt dus eerder vanuit business dan vanuit media. Hiermee willen we ons nog meer positioneren als business partner, eerder dan louter een mediabureau. Ik ben heel enthousiast over het feit dat we ook de tijd hebben genomen om de waarden waarvoor we staan te herdefiniëren, aangepast aan deze nieuwe tijden, niet enkel als merk maar ook als werkgever. Want talent en mensen zijn ons belangrijkste kapitaal”.

De nieuwe propositie vertaalt zich eveneens in een transformatie van de peak in het logo naar een soort van driedimensionaal framework dat de aanpak van Zenith weerspiegelt waarbij ze de verschillende uitdagingen van hun klanten aangaan. Het nieuwe logo wordt verder aangevuld met nieuwe kleuren, lettertypes en visuals die een nieuwe toon zetten voor Zenith wereldwijd.

Ook de website www.zenithmedia.com werd compleet vernieuwd.