Winnaars RetailDetail Night 2014: Albert Heijn, Media Markt, Gamma en JBC

FacebookTwitterLinkedIn

Albert Heijn, Media Markt, Gamma en JBC-duo Ann en Bart Claes zijn in de prijzen gevallen op de RetailDetail Night, het retailfeest dat elk jaar de meest verdienstelijke personen en ketens binnen de retail in de bloemetjes zet.

 

Met 201.000 consumenten die dit jaar hun stem hebben uitgebracht, is de verkiezing van de ‘Beste Winkelketen van België` het grootste consumentenonderzoek van België. Het onderzoek vroeg Belgische shoppers de retailketens van ons land te beoordelen op verschillende criteria, wat dit jaar leidde tot een overwinning van de Duitse winkelketen Media Markt.

 

Een vakjury moest dan weer antwoord op geven op de vraag “Welke folder leest u eigenlijk het liefst?”, en dit jaar leverde die het antwoord Gamma op. De folder van de doe-het-zelfketen mag zich dan ook een jaar lang de ‘Folder van het Jaar` noemen.

 

Naar jaarlijkse gewoonte mochten ook de peers in de zaal enkele collega`s in de bloemetjes zetten. Retail Forum Belgium organiseert daartoe de awards voor ‘Retailer of the Year` en de ‘Career Achievement Award`, om persoonlijkheden met een uitzonderlijke loopbaan in de sector te bekronen.

 

Onder de genomineerden (Concept Fashion Store, Flying Tiger en Albert Heijn) werd Albert Heijn door de sectorgenoten tot Retailer of the Year verkozen, terwijl de Career Achievement Award naar broer en zus Bart en Ann Claes ging, eigenaars van modebedrijf JBC. Zij lieten daarmee Vlerickprofessor Gino Van Ossel en ZEB-oprichter Luc Van Mol achter zich.