RTBF Auvio: het nieuwe digitale platform van de RTBF

FacebookTwitterLinkedIn

RTBF lanceerde op 13 april haar nieuw Auvio-platform: een digitale ervaring die alle audiovisuele content van de RTBF samen in één centraal toegangspunt brengt.

 

Tot nu toe was de webcontent van de RTBF verspreid over verschillende sites, wat het vrij ingewikkeld maakte om alles terug te vinden. De ideale oplossing voor het probleem was een platform creëren dat alle content groepeert en het zoekwerk vergemakkelijkt.

 

Elk soort audiovisuele content (tv, radio of web) is beschikbaar. De bezoeker kan gratis volledige uitzendingen of fragmenten herbekijken/herbeluisteren of ze in livestream volgen. Het platform mikt op een breed publiek: zowel de vaste RTBF-kijkers en -luisteraars als de personen die niet zoveel lineaire media verbruiken (met name jongeren tussen 15 en 25 jaar) kunnen programma’s ontdekken die ze tot nu toe niet kenden.

 

Lees hier het volledige interview met Cindy Janssens (Digital Content Manager bij RTBF Interactive).