Var lanceert haar eerste prerolls op VRT-radio. Preroll audio advertising is een exclusief aanbod in een unieke setting, buiten het klassieke reclameblok om. Je merk wordt via preroll aangeboden, vlak voor de start van stream. Het kan zo de attentiewaarde en de impact van je radiocampagne aanzienlijk verhogen.
Nu de reclameregie van de VRT de digitale platformen van haar radiozenders in haar advertising-aanbod integreert, wordt het huidige digitale radiolandschap in België nog groter. Var is trots “te kunnen dragen in de ontwikkeling van de digitale radiomarkt in België. De VRT-radiostreams zijn goed voor 481.108 actieve sessies per dag, bovenop het aantal reeds gecommercialiseerde radiostreams in België.”(*)
Rudi Janssens, Chief Commercial Officer Var: “Het preroll-aanbod is voor Var een nieuwe, bijkomende manier om nog meer impact te generen via audio. Concreet kan je je merk voortaan via preroll audio advertising linken aan de digitale audiostreams van MNM, StuBru, Radio 1, Radio 2 en MNM Hits. Je kan ook audio-prerolls op Radio 2 aankopen per provincie. Naast ons standaardaanbod, onze Hi Performance-pakketten, Duo-spots, Boost-pakketten, om extra op te vallen, bieden we adverteerders vanaf nu dus ook de mogelijkheid om de attentiewaarde van hun campagne nog te verhogen via prerolls.”
(*) CIM, Radio Stream Monitor, Belgium, Active Sessions per day per sales house, 1.01.2020-31-03-2021, Belgische Ip-adressen, Audio & Video
Bron: Var.be