Brightfish en UGC zetten samenwerking stop

FacebookTwitterLinkedIn

De jarenlange samenwerking tussen Brightfish en UGC, die nog dateert van het moment dat UGC aandeelhouder was van RMB Cinema, komt tot een einde.

Zo zijn er momenteel geen Brightfish advertenties meer te zien in de UGC bioscopen in Antwerpen en Brussel, in tegenstelling tot de andere cinemazalen waar het reclameblok al goed gevuld was met adverteerders.

Patrick Van Dijck, Managing Director van Brightfish legt uit: “We hebben inderdaad de twee Brusselse UGC bioscopen en die in Antwerpen niet meer opgenomen in ons aanbod. De ex-Utopolis bioscopen blijven we aanbieden tot eind augustus. Er was al enige tijd onzekerheid over het verderzetten van de samenwerking maar nu is die duidelijkheid er wel gekomen. In september, wanneer we het geheel van de UGC zalen niet meer verkopen, zal Brightfish 85% van het bioscoopbezoek vertegenwoordigen. Als marktleider zullen we onze verantwoordelijkheid nemen en het gebruik van de sterktes van ons medium blijven stimuleren. Dit gaat zowel over onderzoek, waar aandacht in de mediakeuze alleen maar belangrijker wordt, als het meedenken met merken en agencies over een creatieve toevoeging aan hun campagnes.”