Urban Media introduceert theBreath®: reclamebanners die de lucht zuiveren

FacebookTwitterLinkedIn

Urban Media lanceert met theBreath® de eerste reclamebanner in België die bijdraagt aan de verbetering van de luchtkwaliteit. De actie is het resultaat van een samenwerking tussen Conservamus, Space, Outsight, Cowboy, Clear Channel en Urban Media.

De start-up Cowboy, met zijn geconnecteerde elektrische fiets voor urban riders, maakt als eerste adverteerder gebruik van de nieuwe megabanner, die momenteel op het Koninklijk Conservatorium aan de Zavel geplaatst is. theBreath® is beschikbaar op alle strategische locaties van Urban Media, dat gespecialiseerd is in megabanners tijdens de renovatie van openbare en particuliere gebouwen.

Een stadslong

theBreath® is gemaakt van innovatief materiaal en functioneert als een gigantische luchtfilter in het hart van de stad. De bekleding is een uit drie lagen bestaand materiaal dat de lucht zuivert, schadelijke stofdeeltjes absorbeert die uitgestoten worden door gebouwen en auto’s, en gezuiverde lucht afgeeft. Het reinigingsproces is volledig passief: enkel de natuurlijke luchtcirculatie is noodzakelijk voor het proces. De bekleding gaat vieze geuren tegen en is ook waterbestendig, zodat gebouwen beter beschermd zijn.