UMA richt nieuw platform Best of Cinema op, in partnership met Brightfish

FacebookTwitterLinkedIn

Het nieuwe “Best of Cinema”-platform illustreert in woord en beeld de kwaliteiten van de cinemareclame om aldus de expertise over het medium te stimuleren en de samenwerking tussen adverteerders, bureaus en mediastrategen te verbeteren.

UMA richtte eerder al het platform “Best of Out of Home” op om ‘best practices’ binnen out-of-home campagnes te delen met alle media- en communicatieprofessionals. In partnership met Brightfish is dit concept nu uitgebreid naar bioscoopcampagnes.

Onder leiding van Yves De Voeght, Head of Brands Integrated Communication bij Coca-Cola Belgium/Luxemburg, heeft een jury samengesteld uit adverteerders en mediastrategen van de UMA zich eerder dit jaar gebogen over een selectie van campagnes die op een opmerkelijke wijze de troeven van cinema hebben aangewend.

De jury bekroonde hierbij drie campagnes die het medium cinema op een uitstekende manier hebben ingezet: VOO (BeTV), Coca-Cola (25th anniversary of “Friends”) en LEGO (Hidden Side). Zij hebben niet alleen optimaal gebruik gemaakt van alle troeven van het grote scherm, maar hebben bovendien een unieke ‘consumer experience’ geboden aan de bioscoopbezoekers zoals alleen cinema dat kan.

De volledige selectie van 11 inspirerende campagnes met de beoordelingen van de jury vindt u hier.