Trustmedia innoveert met nieuw digitaal advertentiemodel “Cost per Hour”

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Trustmedia, de reclameregie van De Tijd en L’Echo, kondigt een nieuwe digitale advertising currency aan: Cost per Hour (CPH). Dit innovatieve model laat toe om te meten hoe lang een digitale advertentie wordt bekeken. Cost per Hour gaat met “tijd” als parameter namelijk een heel eind verder dan de huidige Cost per Mille, die enkel het aantal impressies meet.

 

“Voortaan zullen we het engagement van de lezer ten opzichte van advertenties meten, analyseren en optimaliseren. Op deze manier kunnen adverteerders hun campagnes plannen en sturen in lijn met hun branding objectieven”, aldus Sven Lybaert van Trustmedia.

 

De lancering van Cost Per Hour door Trustmedia is een primeur voor België. Pioniers in de UK zijn Financial Times en The Economist. Trustmedia bereidde de lancering nauwgezet voor en deelde hierbij in de ervaring die Financial Times al opdeed sedert de opstart met CPH.

 

“The primary outcome for advertisers who have run a CPH campaign is a very simple one – ‘the length of time an ad is in view has a significant impact on a user`s awareness and understanding of an advertiser and his communication message`. Advertisers are now starting to evaluate the time an ad is in view as measurement of campaign success alongside traditional metrics”, vat Alistair Smith, Senior Digital Commercial Strategy & Insight Manager van Financial Times, de CPH samen.

 

CPH legt dus de nadruk op kwaliteit (engagement van de lezers) en niet meer eenzijdig op kwantiteit. De voordelen voor de adverteerder zijn aanzienlijk. Zo is er een gegarandeerde visibiliteit van de ad: de adverteerder betaalt per geziene advertentie op basis van tijd. En de merkimpact wordt meetbaarder: een hechter engagement van de lezer vertaalt zich in een hogere brand recognition en brand association.

 

Trustmedia is momenteel volop bezig met ontwikkeling en testing, om aansluitend in de loop van het eerste kwartaal van 2016 het nieuwe model breed te lanceren.