Toekomstgerichte reorganisatie bij UBA

FacebookTwitterLinkedIn

UBA verdubbelde de laatste jaren haar ledenaantal en is uitgegroeid tot een representatieve ledenvereniging voor merken met 332 lidbedrijven. Om de leden een optimale dienstverlening te kunnen bieden, werd sterk ingezet op het bouwen van een professioneel team.

Twee jaar geleden startte UBA onder leiding van de nieuwe COO, Mia Venken, een grondige vernieuwingsoperatie. De website kreeg een volledige make-over, inclusief een geïntegreerd CRM-systeem met de focus op het aanbieden van gepersonaliseerde content. Eind 2017 verhuisde UBA naar het Buro & Design Center en vandaag beschikt het over een eigen opleidingslokaal. Intussen telt het UBA-team 10 medewerkers en een 11de teamlid wordt binnenkort aangeworven.

Merken worden echter meer dan ooit geconfronteerd met talrijke uitdagingen. Bijblijven met de laatste trends binnen het vakgebied is dan ook cruciaal. Om haar leden de tools en kennis te kunnen bieden om deze uitdagingen aan te gaan, heeft UBA beslist verder in te zetten op inhoudelijke expertise.

UBA identificeerde 12 expertisedomeinen binnen marketing, communicatie en sales die een cruciale rol spelen voor elk merk dat wil groeien. Voortaan is er voor elk expertisedomein een UBA-expert die zal zorgen voor verdere inhoudelijke verdieping en relevante output naar de leden. Om de beste opleidingen, artikels, video’s, expert communities en guidelines binnen elk expertdomein te realiseren, zullen de experten nauw samenwerken met de leden en ook partnerships met externe specialisten aangaan.

De reorganisatie van het UBA-team vormt het sluitstuk van de vernieuwing en zorgt ervoor dat UBA klaar is om haar rol als ledenvereniging van de toekomst te realiseren.