TBS group wordt opper

FacebookTwitterLinkedIn

TBS group zet een nieuwe stap in zijn evolutie en neemt een nieuwe identiteit aan: opper.

Deze naamsverandering is bedoeld om het aanbod van de groep te verduidelijken, de zichtbaarheid te vergroten en de ambitie te versterken om de Europese leider te worden in oplossingen voor de media-industrie.

Opper is actief in Frankrijk, Italië, Duitsland, Spanje en de Benelux en ondersteunt zijn partners gedurende het volledige proces van monetaire optimalisatie en het beheer van publieksinkomsten.

Naamsverandering

Met de introductie van het merk opper vereenvoudigt de voormalige TBS group zijn positionering op de markt. opper biedt een geïntegreerd en compleet platform dat bedrijven in de media-, informatie- en entertainmentsector ondersteunt bij het opbouwen van duurzame bedrijfsmodellen. Dankzij een diepgaand inzicht in de specifieke uitdagingen van de sector optimaliseren de oplossingen het beheer en de monetarisatie van inkomsten uit publiek en content.

Deze nieuwe identiteit wordt verder versterkt door de lancering van de nieuwe website www.opper.io.

Strategische herpositionering

opper biedt meer duidelijkheid over het aanbod van de groep op de markt, wat directe en efficiënte interacties met partners en gebruikers vergemakkelijkt. Deze strategie sluit volledig aan bij de ambitie: de Europese leider worden in het ondersteunen van de monetarisatie van content en publiek.

De naamsverandering komt voort uit de behoefte aan duidelijkheid na de groei van de TBS group. In de afgelopen jaren heeft de groep meerdere bedrijven overgenomen en verschillende oplossingen ontwikkeld, waardoor een complex ecosysteem ontstond. Toch zijn al deze technologische oplossingen en diensten gericht op één doel: mediabedrijven helpen een solide bedrijfsmodel op te bouwen. De lancering van opper markeert het eindpunt van deze strategische herpositionering, die meer dan vier jaar geleden begon.

Data, software & service

Het aanbod van opper is opgebouwd rond drie pijlers: data, software en service. opper ondersteunt zijn partners gedurende de gehele keten van commercialisatie en inkomstenbeheer, of het nu gaat om directe of indirecte inkomsten uit advertenties- of contentverkoop. Van prospectie tot engagement en acquisitie, tot de levering van diensten, facturatie en analyse van inkomsten, opper biedt een reeks producten die zijn ontworpen om de ontwikkeling en het beheer van advertentie- en abonnementsinkomsten te optimaliseren.