Sophie Vanderwinkel en Thierry Hottat naar IPM Advertising

FacebookTwitterLinkedIn

IPM Group kondigt de benoeming aan van Sophie Vanderwinkel tot General Manager van IPM Advertising en van Thierry Hottat tot Operational Director.

“Afgelopen juni overleed Henry Visart. Het managementteam heeft de overgang in de afgelopen zes maanden goed doorstaan. Nu is het tijd om de advertentieafdeling te versterken om klaar te zijn voor 2022. Sophie en Thierry vullen elkaar perfect aan en met onze vier afdelingshoofden Sibylle de Meeus, Natalia Sanchez, Caroline Bossaert en Pascaline Goffin hebben we een sterk team. Michel Mabille (Innovations Director) zal zijn expertise inzetten voor de strategie van de advertentieafdeling.”

Sophie Vanderwinkel

Na haar master aan de Universiteit van Louvain-la-Neuve gaat Sophie aan de slag bij Sanoma waar ze 20 jaar werkt, van 1998 tot 2018. Bij Sanoma krijgt ze de kans om alle belangrijke taken van een advertentieafdeling te ontdekken: van marketing tot verkoop, strategie, teambeheer en rapportering. Van 2013 tot 2018 is Sophie er Sales & Marketing Director. Na de overname van de tijdschriftenactiviteiten van Sanoma door Roularta neemt ze de leiding over het mediabureau Mediaplus op zich. In 2020 stapt Sophie over naar de wereld van digitale start-ups als Chief Sales & Marketing Officer bij CIKISI.

Thierry Hottat

Na zijn studies aan het ICHEC en IESN, begint Thierry in 1989 bij de bureaus Young & Rubicam en daarna Leo Burnett in mediaplanning en campagnebeheer. Vervolgens stapt hij over naar het mediabureau Space, om daarna op de redactie van Sanoma terecht te komen waar hij tussen 1999 en 2008 opklimt tot verantwoordelijke voor nieuwe media. Zijn interesse voor technologie brengt hem ertoe om tussen 2009 en 2011 leiding te geven aan de verkoop van een e-bookproduct in Nederland, België, Frankrijk en Luxemburg. In 2011 keert hij terug naar een uitgeverij, ProduPress, waar hij Head of Marketing & Sales Administration is.