Soniq Award: de jury is bekend

FacebookTwitterLinkedIn

De achtkoppige jury van de Soniq Award 2022 is bekend. Deze wedstrijd, die voor de 3de keer wordt gehouden, wordt deze keer in 4 categorieën uitgereikt.

Naast de oorspronkelijke “Sonic Branding” was er tijdens de vorige editie met “Best Use of Radio” reeds aandacht voor het gebruik van radio als motor voor commercieel succes en met “Best Innovation In Audio” voor vernieuwende initiatieven in het brede domein van audio.

Daar wordt nu een vierde categorie aan toegevoegd: “Best Branded Audio Content”. Deze nieuwe award bekroont alle vormen van audio content, on demand of lineair, die ingezet werden om een merk te positioneren, te ondersteunen of diepgang te geven.

De juryleden brengen verschillende competenties aan, elk vanuit een andere invalshoek. Er zitten zowel creatieven, producers, adverteerders, radiomensen, agency- als verenigingsprofielen bij.

De juryvoorzitter is zoals vorig jaar Paul Wauters (auteur, creatief directeur). De andere namen van de 8-koppige jury zijn: Kim Beyns (Ngroup), Coppelia de Crane d’Heysselaer (Happiness), Thierry Mars (Egta), Zaki Lahbib (UBA), Michael Bassanello (Nationale Loterij), Hakim Zemni (Insites France) en Cedric Engels (Sonhouse).

De winnaars zullen worden onthuld op 24 februari 2022 op het event Soniq – The Audio Celebration, dat online zal doorgaan in de ochtend, tijdens een “radiofonische videopresentatie” van 8u45 tot 10u.

De deadline voor het insturen van dossiers is vastgesteld op 27 januari, middernacht. Verdere info kunt u vinden in ons Agenda-item.