VIA organiseert op 24 februari de derde editie van de Soniq Award. Dit initiatief zet de schijnwerpers op “best in class” cases in radio en audio. De winnaar zal gekozen worden uit een shortlist van 3 nominaties.
De awards worden uitgereikt in 4 categorieën:
- Best Use of Radio
- Best Innovation in Audio
- Sonic Branding
- Best Branded Audio Content
Deze laatste award is nieuw sinds dit jaar en bekroont alle vormen van audio content (on demand of lineair) die ingezet werden om een merk te positioneren, te ondersteunen of diepgang te geven.
De juryvoorzitter is zoals vorig jaar Paul Wauters (auteur, creatief directeur). De andere namen van de jury zijn Kim Beyns (Ngroup), Coppelia de Crane d’Heysselaer (Happiness), Thierry Mars (Egta), Zaki Lahbib (UBA), Michael Bassanello (Nationale Loterij), Hakim Zemni (Insites France) en Cedric Engels (Sonhouse).
Soniq Breakfast Show
De winnaars van de Soniq Award zullen worden onthuld op het event Soniq Breakfast Show, dat online zal doorgaan in de ochtend, tijdens een “radiofonische videopresentatie” van 8u45 tot 10u. De hosts zijn Tom De Cock en Emilie Harnie.
VIA laat sprekers aan het woord over de wondere wereld van audio en radio. Volgende onderwerpen komen aan bod:
- Branded audio in het algemeen en podcasts in het bijzonder
- Radiospots: wat draagt bij tot het succes?
- Sonic branding: wat zijn de laatste inzichten?
In première is er ook de nieuwe CIM Audio Time studie. Waar besteden de Belgen “hun oren aan”? Deze “Share of Ear” werd in het verleden reeds uitgevoerd door verschillende leden van VIA, maar zal vanaf heden onder de vlag van het CIM varen. Presentatie door Michael Debels, Research Director van het CIM.