#SocialBusiness becomes #SocialBitchness: vrouwen centraal op Social Media Day Antwerp

FacebookTwitterLinkedIn

Op 27 juni gaat in Hangar 26 in Antwerpen de vierde editie van de Social Media Day Antwerp door. Het event, dat vier jaar geleden voor het eerst georganiseerd werd door de bekende socialmediawebsite Mashable, stelt de vrouwen in de socialmediasector dit jaar volledig centraal.

 

Op de vorige edities kwamen al heel wat bekende koppen presenteren, maar toch kwam de opmerking dat het vooral mannelijke sprekers waren. De organisatoren namen de uitdaging graag aan en zorgden dit jaar voor een line-up die exclusief uit vrouwen bestaat, tot zelfs de DJ`s voor de message party.

 

Als moderator is socialmedia-experte Clo Willaerts aangesteld. Nele Somers komt vertellen over de do`s en don`ts van social media. Uit het buitenland komen onder andere Xaviera Ringeling, Aurélie Pols en Elena Benito Ruiz. 

 

Met de tagline “#SocialBusiness becomes #SocialBitchness” probeert de organisatie wat buzz te veroorzaken binnen de socialmediacommunity. En dat lijkt alvast te lukken: “Het feit dat alleen vrouwen mogen spreken, resulteert merkwaardig genoeg ook in een hoger percentage vrouwen dat zich registreert voor deze editie”, vertelt mede-organisator Rien van den Bosch.

 

Wie zich nog wil registeren voor de Social Media Day, kan dat via deze link. Geïnteresseerden reageren best wel snel, want het early bird-voordeeltarief loopt nog tot en met 14 juni. Leden van IAB, BDMA en SafeShops krijgen ook nog 20% korting.