Serviceplan en GfK organiseren 7de editie van de Best Brands Awards

FacebookTwitterLinkedIn

De Best Brands Awards werden 17 jaar geleden voor het eerst georganiseerd in Duitsland door Serviceplan Group. Sindsdien werd het evenement naar verschillende landen geëxporteerd. In België worden de Best Brands Awards georganiseerd door Serviceplan in samenwerking met GfK.

Het unieke Best Brands-concept meet de sterkte van een merk op basis van een studie uitgevoerd door GfK (5.000 respondenten en 350 geanalyseerde merken), volgens twee criteria: het reële economische succes op de markt (share of wallet) en de emotionele impact (share of soul) op de consument. Dit alles zonder tussenkomst van een jury. De editie van dit jaar viert de komst van een nieuwe categorie: ‘The Best Sustainable Brand’.  Want onze aankopen zijn steeds meer gericht op onze basisbehoeften: we kopen bewuster, meer lokaal en COVID-19 versnelt het gebruik van digitale technologie. Daarom werd er dit jaar ook aandacht besteed aan duurzaamheid.

Vanwege de gezondheidsmaatregelen worden de Best Brands Awards 2021 dit jaar niet gehouden in de vorm van een fysiek gala, maar worden de winnaars bekendgemaakt tijdens een televisieshow. Naast de uitreiking van de awards zelf, zal de show ook interviews en korte video’s bevatten.

Special Guest van de avond is de Cambridge-spreker Dr. Wayne Visser. Zijn werk als strategie-analist, duurzaamheidsadviseur, CSR-expert, futurist en filmproducent bracht hem naar 77 landen om met meer dan 150 klanten te werken, variërend van Coca-Cola, Dell, DHL en HSBC tot het Milieuprogramma van de Verenigde Naties (UNEP) en de Wereldbank.