Roularta analyseert CIM-cijfers: groot bereik en stabiele verspreiding

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn
roularta media

Het CIM publiceerde vandaag de resultaten van de nieuwe NRS. Deze nieuwe CIM-studie heeft een andere methodologie, een andere vraagstelling en een ander onderzoeksbureau. Daarom stelt het CIM dat dit resulteert in bereikcijfers die met de resultaten van september 2015 niet te vergelijken zijn. Het bereik van de mediamerken van Roularta blijft hoe dan ook sterk, ook in deze NRS.

Met al haar perstitels samen bereikt Roularta in de “total brand currency” bijna één op twee Belgen ouder dan 12 jaar. Op de frequent beoogde doelgroepen stijgt deze dekking van 46% naar 49,4% op de sociale groepen 1-4, naar 52,2% op de sociale groepen 1-2 en ten slotte naar 51,8% op de VVA’s in sociale groepen 1-4.

In het nieuwsmagazine segment blijft de nationale combinatie Knack/Le Vif een sterk aanbod met bijna 900.000 lezers. Haar bijlage Bodytalk/Equilibre werd voor de eerste keer in deze CIM NRS gemeten en haalt meteen 260.626 lezers.

In het business segment zijn de titels Trends/Trends-Tendances en Data News onbetwiste leiders met een nationaal uniek bereik van 382.797 Belgen. Een tweede nieuwkomer in de CIM NRS is Trends Style. Deze luxe lifestylebijlage van Trends scoort 126.121 lezers. De sterkste stijgers in de Roularta-portfolio is Data News met een stijging van 12,7%.

Verspreiding

Een belangrijke indicator voor de gezondheid van elke perstitel blijft de verspreiding. De verspreiding van de Roularta-magazines blijft stabiel dankzij het hoge percentage abonnees, een stevige pijler waarop de groep al sedert jaar en dag inzet met sterke performantie tot gevolg.

Roularta investeert verder in haar doorgedreven abonnementenpolitiek en in de doordachte ontwikkeling van haar magazinemerken: objectieve en kritische kwaliteitsjournalistiek, state-of-the art datamodellen voor retargeting en predictive oplossingen op Knack.be/Vif.be, hoogkwalitatieve fotografie voor de lifestyle-uitgaven, een trendsettende lay-out voor een aangename leeservaring en perfect afgewerkte speciale edities op groter formaat en kwaliteitspapier.

Roularta Local Media

De grootste titel van Roularta Local Media blijft Deze Week. Met een bereik van twee miljoen lezers vormt Deze Week een belangrijke pijler in elke brede campagne in Vlaanderen. De Zondag is een tweede topper, de enige krant die elke zondag anderhalf miljoen Vlamingen informeert dankzij de verdeling bij de bakkers. Samen met Steps staan Deze Week en De Zondag garant voor vier miljoen contacten in het noorden van het land.

Krant van West-Vlaanderen biedt elke vrijdag regionaal nieuws aan meer dan 340.000 lezers, een derde van alle West-Vlamingen.

Bovenstaande cijfers zijn bereikcijfers in de currency “total brand”.