Rossel Advertising wordt de exclusieve partner van Outbrain

FacebookTwitterLinkedIn

Sinds eind april heeft de Groep Rossel een exclusief partnership ondertekend voor de Benelux met Outbrain, leider op gebied van Discovery Marketing. Zodoende krijgen de adverteerders bij Rossel voortaan nieuwe reclameaanbiedingen, gekoppeld aan de surfgewoonten en -behoeften van de lezers.

 

Outbrain is aanwezig in meer dan 15 landen, en helpt internetsurfers die inhoud te vinden die hen het meest pertinent lijkt, in functie van hun interesse of hun gedrag.

 

De bijzonder performante technologie die Outbrain heeft ontwikkeld, berust op algoritmen die de gegevens combineren en analyseren die gekoppeld zijn aan de context van de inhoud, aan het gedrag van de surfers, aan de populariteit van de artikels en aan de rol van de sociale netwerken.

 

Dit zorgt ervoor dat de reclameboodschappen worden geïntegreerd in een verrijkte redactionele inhoud, wat toelaat een grotere traffic naar de site van het merk of product te genereren.

 

De uitgever van zijn kant verrijkt de inhoud van zijn sites door artikels te publiceren met een toegevoegde waarde, en verhoogt zodoende zijn inkomen via de betaling van artikels online, via de groeiende interesse van de surfers.

 

Dankzij dit exclusief partnership, versterkt de Groep Rossel zijn positie in het segment Content Marketing ontwikkelingen, onder meer dankzij de recente deelname in het bedrijf Newsmaster.

 

Bekijk hier de details in MediaSpecs.