RMB wordt de reclameregie van Les News 24

FacebookTwitterLinkedIn

De directie van Les News 24 (LN24) heeft beslist om de verkoop van hun reclameruimte toe te vertrouwen aan RMB. De regie zal meer bepaald instaan voor de commercialisering van de reclameblokken, de tv-sponsoring en het online videoaanbod.

In oktober werd de lancering aangekondigd van Les News 24, een Franstalig nieuwskanaal dat de klok rond en zeven dagen op zeven beschikbaar zal zijn, zowel op televisie als online. Het nieuwe medium zou in de loop van 2019 in de ether moeten gaan. Na een gespreksronde met de regies besloten de oprichters Joan Condijts, Martin Buxant en Boris Portnoy de verkoop van de reclameruimte toe te vertrouwen aan RMB.

Boris Portnoy, CEO van LN24, licht de beslissing toe: “Bij RMB vonden we professionals die de originaliteit en de essentie van het project LN24 hebben begrepen. Een project gebaseerd op kwaliteitsvol nieuws, een constructieve benadering van de feiten en compromisloze nauwkeurigheid in de verwerking van de informatie. De directie van RMB kon ons overtuigen door haar bereidheid naar ons te luisteren, haar innovatieve voorstellen en de diversiteit van de regieportefeuille”.

Yves Gérard, CEO van RMB, vult aan: “We voelen ons vereerd met de keuze van LN24 en zullen er alles aan doen om aan de verwachtingen van de bestuurders te voldoen. Dit nieuwe ‘premium’ medium past perfect in de merkenportefeuille van RMB, en laat ons toe het Franstalige publiek te targeten met andere en complementaire content. Het professionalisme en de constructieve journalistieke aanpak van de oprichters van LN24 zullen van dit medium ongetwijfeld een belangrijke speler maken in het zuiden van het land. We gaan er ook prat op dat we één van onze waarden delen met LN24, namelijk ‘verovering’, gekoppeld aan nieuwsgierigheid en ruimdenkendheid: ieder van ons wil verder gaan en meerwaarde toevoegen aan de content”.