Audio Power, dat is de naam die RMB gaf aan zijn 360°-training rond audio. De laatste sessie met de buyers en planners van verschillende mediabureaus vond plaats op 13 oktober bij Tipik. Het doel van het concept is de troeven (her)ontdekken van een medium dat de laatste jaren sterk is geëvolueerd.
RMB organiseert opleidingen of updatesessies rond de media die ze in portefeuille heeft. In juni lanceerde RMB zijn eerste Audio Power-training rond radio en andere audiokanalen (podcasts, streaming, enzovoort) in de lokalen van NRJ. Op 13 oktober organiseerde de regie een tweede sessie bij Tipik.
Door de combinatie van verschillende sessiemodules in een halve dag krijgt men een 360°-beeld van het betreffende medium:
- Een gedetailleerde presentatie door marcom-experts die het medium op de Belgische markt situeren, de sterke punten ervan beschrijven (de bekende maar ook onverwachte troeven), de meting ervan toelichten, de verschillende formaten en/of distributiekanalen analyseren, de bijdrage aan een campagneplan evalueren, enzovoort.
- Een (praktijk)bezoek aan een van de mediapartners, om er een kijkje te nemen in de radiostudio’s, te praten met enkele presentatoren, de directie van de zender te ontmoeten, enzovoort.
- Een uitwisselingsmoment met de verschillende RMB-teams (sales, trading en marcom) die de deelnemers van de mediabureaus tijdens de training begeleiden.
Enkele learnings: