Eind vorig jaar besliste Wolters Kluwer om een punt te zetten achter alle publicaties van PUB. Zes maanden later keert het vakblad voor professionals in marketing, reclame, communicatie en media terug.
Voormalig hoofdredacteur Philippe Warzée kon de groep Nethys overtuigen om samen het magazine te herlanceren onder de vennootschap TheNewPub`. Nethys bezit 66% van de aandelen van deze nieuwe uitgeverij, Warzée de rest.
Het tweetalige en maandelijkse PUB Magazine verschijnt op 3.000 exemplaren. Het belandt in de bus van de abonnees en zal ook te vinden zijn in een selectie van boekhandels en enkele andere plekken in Brussel, Antwerpen, Gent, Luik en Namen. De inhoud van het magazine is toegankelijk op papier en digitaal.
TheNewPub brengt verder ook de website PUB.be en de online newsletter PUB News uit. PUB.be krijgt een nieuwe look en biedt informatie over de sector, rapporten, interviews en nieuwe meettools. PUB News verschijnt elke werkdag in de mailbox van abonnees.
Naast het papieren en digitale luik, wil PUB met de Breakfast Sessions` ook zijn bijdrage leveren aan het evenementenaanbod in de sector.
Philippe Warzée is hoofd van het management en van de redactie. Hoofdredactrice is Aline Guebels die al sinds 2009 voor PUB werkt. Bérénice François is verantwoordelijk voor de marketing.
PUB Magazine, PUB.be en PUB News worden gecommercialiseerd door Custom Regie. Muriel Dressen (ex MEC) is verantwoordelijk voor de sales.
Alle informatie voor adverteerders en mediaplanners vindt u in de MediaSpecs Database.