OOH Kings of Creativity: DDB Brussels bekroond met goud voor IKEA

FacebookTwitterLinkedIn

Gisterenavond zijn de OOH Kings of Creativity uitgereikt door JCDecaux en Clear Channel tijdens de Merit Awards, in aanwezigheid van bijna duizend professionals uit de reclamewereld.

Ter herinnering: de OOH Kings Awards bekronen out-of-home campagnes binnen 3 categorieën: Creativity, Planning en Efficiency. Niet minder dan 40 inzendingen werden in de eerste categorie ingeschreven, die op haar beurt onderverdeeld is in 3 subcategorieën: Poster, Out-of-the-box en Digital.

De grote winnaar is zonder twijfel DDB Brussels voor de campagne ‘IKEA Stores Opening Mons & Hasselt’ (Out-of-the-box). Silver gaat naar Publicis Brussels voor de campagne ‘Mobistar Letters’ (Out-of-the-box). Serviceplan Benelux kaapt Bronze weg met de campagne ‘Brutally Honest Breath Meter’ (Out-of-the-box).

“Dankzij de combinatie van een sterk geogelokaliseerde out-of-home campagne met de opening van drie micro pop-up stores in Mons en Hasselt, is IKEA erin geslaagd om de winkelervaring op te wekken vóór de officiële lancering van zijn twee nieuwe verkooppunten. Dit leidde tot een uitzonderlijke toeloop naar deze winkels tijdens de openingen.”

GOLD: Antoinette Ribas en Grégory Ginterdaele van DDB Brussels voor IKEA
SILVER: Filip Van Der Haegen en Amandine Clio van Publicis Brussels voor Mobistar
BRONZE: Veerle Guiljam en Sam De Win van Serviceplan Benelux voor Frisk

Inschrijvingen voor de Planning en Efficiency categorieën zijn nog tot 3 maart mogelijk. De winnaars van deze categorieën zullen bekendgemaakt worden op 20 april tijdens de OOH Summit.