DDB Brussels en Mediafin zijn de grote winnaars op de Merit Awards van Media Marketing

FacebookTwitterLinkedIn

DDB Brussels wint de titel van Agency of the Year 2016 op de Merit Awards, de awardshow georganiseerd door Media Marketing. Nadat het in 2014 en 2015 tweede eindigde, wint het bureau onder leiding van Yves Bogaerts dit jaar voor Air en Happiness.

Op businessvlak won het bureau negen nieuwe budgetten, waaronder Studio Brussel, Vlam, DKV, De Persgroep Advertising, RTL TVI, Duvel en HP. Het verloor bovendien geen enkel bestaand budget, maar versterkte zijn positie bij zijn voornaamste klanten: VW, Audi, IKEA, Base en C&A. Uiteindelijk sluit het bureau het jaar af met een inkomstengroei van 8,75% tot 8,7 miljoen euro en een winst voor belasting van 1,9 miljoen. De EBIT-marge klokt af op 23,65% en de PBT-marge bedraagt 22% (versus 15% voor het gemiddelde van de ACC-bureaus).

DDB wint ook in de categorie Campaign of the Year met Meet the Stars, de spot voor de IKEA-catalogus. Tot slot staat DDB ook in voor de Advertiser of the Year, een titel die de jury unaniem toekende aan IKEA. Alsof dat allemaal nog niet volstond, kreeg Peter Ampe (Executive Creative Director van DDB) de MM Special Merit Award toegekend.

Vermelden we ook dat Niels Sienaert en Tim Schoenmaeckers van Happiness verkozen werden tot Creatives of the Year. De titel van Self Promo of the Year valt te beurt aan de Adopt our Talent campagne van de Belgian Advertising School (BAS). Mediafin, de uitgever van De Tijd en L’Echo, mag de trofee van Media Company of the Year mee naar huis nemen.

Bron: MM.be.