Nieuwe IAB banner-standaarden voor display, mobile en tablet advertising

FacebookTwitterLinkedIn

De IAB Task Force Formats komt met een nieuw overzicht voor de IAB-Standaarden voor banners. Op die manier vereenvoudigt IAB Belgium de productie van banners en beperkt ze het aantal formaten, zodat adverteerders met een minimum aan creatief materiaal terecht kunnen op zoveel mogelijk websites.

 

Bij deze update van de IAB-Standaarden zijn een tiental oude formaten geschrapt en zijn er twee nieuwe grote toegevoegd: de XL Leaderboard en de TV Spot Leaderboard.

 

De nieuwe IAB-Standaarden geven ook aanbevelingen voor mobile en tablet advertising. Voor mobile sites en apps wordt het aantal beperkt tot twee Leaderboards en twee Splash formaten. Voor tablet apps beveelt IAB Belgium vier standaardformaten aan voor twee schermgroottes.

 

De IAB-Standaarden bieden ook technische specificaties voor de ontwikkelaars van banners. Nieuw is ondermeer de plaatsing van de ‘close button` buiten het reclameblok, alsook de ‘audio initiation on click` in plaats van bij mouse-over.

 

Met de AdBannerKing biedt IAB Belgium een praktische tool die materiaal controleert op het respecteren van de IAB-specificaties.