Inschrijvingen IAB Mixx Awards geopend

FacebookTwitterLinkedIn

De IAB Mixx Awards zijn een erkenning voor de beste digitale campagnes van het jaar. Dit jaar werden alle categorieën aangepast om beter aan te sluiten bij de veranderende markt. Zo zijn er onder andere de nieuwe categorieën Mark-Ad Tech en Best Influencer Campaign die in het leven geroepen werden.

Olivier Simonis (Qualifio) is juryvoorzitter van de Mark-Ad Tech-jury. Hij geeft aan dat BAM met deze categorie het accent op technologie legt door Mark-Ad Tech-tools en het gebruik ervan te valoriseren. Alle bedrijven die Mark-Ad Tech tools ontwikkelen (Best Mark-Ad Tech Tool) of gebruiken (Best Use of Mark-Ad Tech Tool), maken kans op een award. De jury bestaat verder uit Alexandra Maesen (The House of Marketing), Benjamin Sekkai (Appnexus), Laetitia Dangoisse (Selligent ) en Ruben Geeraerts (S4M).

Ook de categorie Digital Platforms evolueert. Juryvoorzitter Bram Cappaert (Prophets) legt uit: “Ik verwacht cases die aantonen hoe keuzes in interface design effectief bijdragen tot de objectieven van het project. UX is als strategische discipline vergroeid met data, en cruciaal geworden in zowel de conceptuele fase van platform design, als de performance laag.” Hij wordt tijdens het beslissingsproces bijgestaan door Antoinette Ribas (DDB), Janneke Van Leemput (Bank Delen), Anton Mussche (Stampix) en Thibaut Debelle (Audi Import).

De jury Digital Communications bestaat uit Sylvie Quertainmont (Lactalis), Jeremy Muylaert (Your agency), Dieter Vanhoof (Supermachine Agency) en Deirdre Keustermans (Fox), met Anne-Clotilde Picot (Ikea) als juryvoorzitter. Zij zullen vooral focussen op het creatieve aspect. “Creativiteit staat in de schijnwerpers en we hopen om innovatieve ideeën te zien die komen uit een strategie die gebaseerd is op echte consumenteninzichten. Of het nu gaat om commerciële of non-profit campagnes, het belangrijkste is om de creativiteit en de innovatie te zien die de resultaten beïnvloeden”, aldus Picot.

De Mediajury tot slot staat onder voorzitterschap van Els Thielemans (Maxus). De nieuwigheid hier is een duidelijk onderscheid tussen Brand Engagement (waar de traditionele communicatiedoelstellingen als bekendheid en brand consideration centraal staan) en Customer Engagement (lead generation en aanverwanten). Campagnes hoeven uiteraard niet enkel op internet te lopen. Ook DOOH, digitale radio en addressable advertising komen in aanmerking. De jury wordt vervolledigd door Loubna Khalladi (KBC), Jan De Moor (Clear Channel), Maha Karim-Hosselet (@MKKM) en José Fernandez (Dentsu).

Cases inschrijven kan tot 22 september via https://submit-iabmixxawards.be.