Newsworks volgt Newspaperswork op als sectorinitiatief van de dagbladregies

FacebookTwitterLinkedIn

Newsworks Belgium is de nieuwe naam van het sectorinitiatief van de vier belangrijkste dagbladregies in België: de Persgroep Advertising, IPM Advertising, Rossel Advertising en Mediahuis Connect (dat ook L`Avenir vertegenwoordigd). Het is de natuurlijke opvolger van Newspaperswork dat in 2012 opgericht werd.

 

Newsworks zal fungeren als marketing- en reflectieplatform voor de ondersteuning en de promotie van de 12 newsbrands (via alle dragers: papier, mobile en web) van de betrokken regies.

 

Newsworks is eveneens de marketingorganisatie achter het sectoraanbod NP dat een “one stop” aankoop toelaat in alle 12 titels tegelijk.

 

Samen met de marketing- en researchafdelingen van de deelnemende regies vormt Newsworks een platform dat de advertentiemogelijkheden van newsbrands over alle dragers heen wil ondersteunen.

 

Newsworksbelgium.be is het centrale punt waar alle data en kennis wordt verzameld. De site wil ook een zoekmotor zijn voor inspirerende cases uit binnen- en buitenland die hun voordeel gehaald hebben uit het gebruik van newsbrands.

 

Het heeft verder als doelstelling toepasselijk onderzoek te ontwikkelen dat antwoorden biedt op de vragen van de markt en dat oog heeft voor de constante evolutie van de mediaconsumptie.

 

Newsworks wordt geleid door Wout Dockx en wordt aangestuurd door een board van vier waarin de deelnemende regies zetelen: Anne Delavarenne (Rossel), Bart Decoster (Mediahuis), Emmanuel Denis (IPM) en Bart De Proost (de Persgroep) die binnenkort zijn mandaat doorgeeft aan Barbara Vangheluwe.